Home » veel gestelde vragen

Werknemer

 

Hoelang is de looptijd van de overeenkomst?

  • De looptijd van de overeenkomst is 36 of 48 maanden.

Wanneer kan ik de E-bike omruilen voor een nieuwe? 

  • U kunt de fiets na 30 of 36 maanden omruilen voor een fonkelnieuwe . U levert uw fiets in bij uw dealer.

Wordt de fiets rijklaar afgeleverd? 

  • Ja, de fiets wordt thuis of in de winkel rijklaar afgeleverd.

Kan ik een proefrit maken voordat ik een keuze maak?

  • Ja, u kunt een proefrit maken bij een dealer locatie bij u in de buurt.

Wanneer kom ik in aanmerking?

  • Er vindt een toetsing plaats door de Leasemaatschappij op kredietwaardigheid.

Is dat een BKR- toetsing?

  • Nee dat is geen BKR-toetsing , er vindt derhalve ook geen BKR-registratie plaats.

Welke merken en modellen kan ik aanschaffen?

  • In principe zijn alle modellen mogelijk van de aangesloten retail partners.  Het moeten wel A-kwaliteit stadsfietsen of A-kwaliteit E-bikes zijn met (een accu van minimaal 400 watt). 

Is er een accugarantie? 

  • Ja, er is 100% accugarantie gedurende de gehele looptijd.

Is er een pech onderweg service? 

  • Ja, er is een pech onderweg service in geheel Europa.

Wat gebeurt er bij diefstal? 

  • U kunt een nieuwe E-bike uitzoeken of de overeenkomst beëindigen.*

Wat gebeurt er bij schade? 

  • De schade wordt gerepareerd en uw eigen bijdrage is 25 euro per schade geval.

Is er onderhoud gedurende de gehele looptijd? Worden onderdelen vervangen? 

  • Ja er is in ieder geval 1  x per jaar onderhoud gedurende de gehele looptijd. De onderdelen die vervangen moeten worden ( ook buiten het jaarlijkse onderhoud) worden volledig vergoed.

Kan ik de fiets na afloop van de overeenkomst kopen? 

  • Ja, u kunt de fiets na afloop van de overeenkomst kopen in overleg met het service care center telefoonnummer 088-7129090

Wat gebeurt er bij overlijden

  • Bij overlijden stopt de overeenkomst op de dag van overlijden.

Wat gebeurt er bij blijvende arbeidsongeschiktheid en onvrijwillige werkloosheid

  • Dan stopt de overeenkomst. 

Kan ik extra accessoires in mijn lease overeenkomst gedurende looptijd toevoegen?

  • Nee dat is niet mogelijk.

 

* Indien u een proces verbaal en de 2 fietssleuteltjes heeft ingeleverd

 

Werkgever

 

Wat levert het Vietsplan mijn bedrijf op?

  • Enorme besparing mobiliteitskosten                                                                 (automobiliteit 13 x duurder dan fietsmobiliteit).
  •  Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
  •  Fiscaal vrije kosten ( via kilometervergoeding of WKR).
  •  Gezonde fitte werknemers, hogere productiviteit.
  •  Minder ziekteverzuim.
  •  Maximale service en onderhoud , zorgeloos zakelijk fietsen.
  •  Geen overeenkomsten, de overeenkomst wordt met werknemer   afgesloten.
  •  Extra secundaire voorwaarde.
  •  Doorstroming op de bedrijventerreinen , minder files.
  •  Imago van duurzaam ondernemen. 
  •  Uitstekend argument bij het werven en behouden van goede werknemers.
  •  Geen administratieve vastlegging , in dit concept geen administratieve   rompslomp

Wat zijn mijn kosten wanneer ik het Vietsplan aanbiedt ?

  • U faciliteert de werknemer, dat kan fiscaal vrij voor zowel u als werkgever als voor de werknemer voor een bedrag van maximaal 0,19 cent per woon-werk kilometer. Voorts kunt u een deel van de WKR ( werkkosten regeling, onder de werkkostenregeling (WKR) kunt u maximaal 1,2% van uw totale fiscale loon (de 'vrije ruimte') besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen voor uw werknemers ) benutten om uw werknemer geheel of gedeeltelijk tegemoet te komen in het maandbedrag.

Hoe werkt het in de praktijk?

  • Uw werknemers maken zelf een keuze, via ons platform, voor de voor hen ideale fiets en sluiten privé een lease overeenkomst af. Uw rol in deze is het al dan niet faciliteren van een maandelijkse vergoeding voor het gebruik van de fiets.

Welke administratieve of operationele lasten kan ik verwachten?

  • Er is geen (!) operationele en administratieve rompslomp voor u omdat we rechtstreeks met de werknemer de overeenkomst afsluiten.

Ik wil als werkgever fietsen ter beschikking stellen hoe gaat dat?

  • Dat is mogelijk. Wij sluiten dan rechtstreeks een contract met u als werkgever af. Alle pluspunten van het plan zijn ook voor u als werkgever van toepassing.

Ik faciliteer een bijdrage en de werknemer betaald niet het lease bedrag, wat dan?

  • Wij adviseren u om met uw werknemers een mededelingsplicht  vast te leggen als dit onverhoopt gebeurd. Een voorbeeld stellen wij u ter hand.

Heb ik straks een  hoeveelheid fietsen?

  • Nee , de overeenkomst wordt met de werknemer afgesloten, het enige wat u doet is het Vietsplan faciliteren. Na het einde van de overeenkomst met de werknemer neemt de retailpartner de fiets terug en verzorgt bij de omruilmogelijkheid een nieuwe fiets.

Ik wil graag advies over het inzetten van de WKR, kan dat? 

  • Ja, onze adviseur geeft u graag advies over hoe u de WKR kan inzetten in dit traject.